یک صاحبنظر مسائل بین‌الملل گفت: فرانسه امروز و مکرون به اصطلاح جنتلمن به چیزی جز سرکوب مردم فکر نمی کنند و از سوی دیگر صحنه های غارت فروشگاه ها و به آتش کشاندن نهادهای فرهنگی مثل آتش زدن بزرگترین کتابخانه عمومی شهر مارسی، همه و همه حکایت از آن دارد که تمدن غربی پایه هایی پوسیده و سست دارد.
کد خبر: ۱۴۱۴۸۳۳

حسام الدین برومند در گفتگو با جام جم آنلاین در خصوص رفتار خشونت آمیز پلیس فرانسه گفت: این روزها و در پی شلیک مرگبار پلیس به نوجوان ۱۷ ساله عرب تبار فرانسوی، آنچه که بیش از همه اهمیت دارد چهره بدون نقاب مدعیان آزادی و دموکراسی است.

وی ادامه داد: مکرون در روزهای اخیر از همه ابزارها و روش های سرکوب استفاده کرده است. نه تنها خشونت پلیس فرانسه در برخورد با معترضان افزایش یافت و شمار بازداشت شدگان لحظه به لحظه بیشتر شد بلکه اینترنت را قطع کردند و مقامات ارشد فرانسه مقصر را شبکه های اجتماعی دانستند که جوانان را تحریک به شورش کرده اند! خط و نشان برای والدین نوجوانان و جوانان فرانسوی برای کنترل فرزندان شان ، بخش دیگری از سناریوی سرکوب بود.

برومند با بیان اینکه مکرون حتی در شهرهای مختلف، حکومت نظامی‌ برقرار کرد، افزود: خبر عجیب تر این بود که فرانسه برای سرکوب معترضان دست به دامن رژیم کودک کش صهیونیستی شده و قرار است پلیس این رژیمِ نحسِ نجس در میدان پاریس مستقر شود!

این فعال رسانه ای اظهار کرد: برخی رسانه های غربی مثل گاردین ریشه این اعتراضات گسترده در فرانسه را فقر و تبعیض و سیاست های نژادپرستانه دانسته اند اما فراتر از این موارد، واقعیت این است که در حکمرانی غربی، آنچه اصالت دارد بقای قدرت حاکمان است.

وی تصریح کرد: جریان افسار گسیخته قدرت، در پوشش حقوق بشر و آزادی و شعارهای پرطمطراق، کرامت انسان را سر بریده اند.

برومند با بیان اینکه فرانسه به چیزی جز سرکوب مردم فکر نمی کنند، تصریح کرد: از سوی دیگر صحنه های غارت فروشگاه ها و به آتش کشاندن نهادهای فرهنگی مثل آتش زدن بزرگترین کتابخانه عمومی شهر مارسی، همه و همه حکایت از آن دارد که تمدن غربی پایه هایی پوسیده و سست دارد.

این فعال رسانه ای گفت: تصویر امروز فرانسه را واقعیت ها ساخته است و صحنه را باید درست، دقیق و عمیق دید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها